Δράσεις Εκπαιδευτικά προγράμματα

Β2 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – Σε μια ρώγα από σταφύλι

Οι γενικοί σκοποί του προγράμματος περιλαμβάνουν την α) ενδυνάμωση των παιδιών στην ανάπτυξη υγιών φιλικών σχέσεων που διέπονται από θετικά συναισθήματα, β) την ευαισθητοποίηση των μαθητών και μαθητριών πάνω στα συναισθήματα που εκφράζουν και βιώνουν αυτοί/ές και οι συμμαθητές/τριές τους, γ) τη συνειδητοποίηση από τα παιδιά της αξίας της συνεργασίας, της αλληλεγγύης, της συμμετοχής σε μία ομάδα και σε μία ευρύτερη κοινότητα, δ) την ενεργοποίηση των μαθητών/τριών για την ανάπτυξη ενεργειών και μηχανισμών αντιμετώπισης με απώτερο στόχο την πρόληψη της βίωσης αρνητικών συναισθημάτων που μπορούν να επιβαρύνουν την ψυχική τους υγεία, όπως η μοναξιά, ο φόβος ως αποτέλεσμα εκφοβιστικών ενεργειών στα πλαίσια του σχολείου κ.α. Ειδικότερα, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα ενδυναμώσουν τις δεξιότητές τους συμμετοχής σε διάλογο, θα μάθουν να ακούν ενεργά τους άλλους, να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους, να εκτιμούν την παρέα με τους άλλους, να καταλαβαίνουν πότε υπόκεινται σε εκφοβιστικές ενέργειες και πώς πρέπει να συμπεριφερθούν, να ακολουθούν τους κανόνες, να λύνουν τις διαφορές τους και να ενδιαφέρονται για τους άλλους δείχνοντας αλληλεγγύη και φιλοκοινωνική συμπεριφορά.

1 η Δραστηριότητα

Γνωριμία Ομάδας- Κανόνων- Εισαγωγή στο θέμα της φιλίας Σε κύκλο συζητήσαμε για το τί είναι φιλία και πως μπορούμε να λειτουργήσουμε σαν ομάδα.  Καταιγισμός ιδεών και καταγραφή σε χαρτόνι

ς1

2η  Δραστηριότητα

Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο, ρίχνει ο ένας την μπάλα στον άλλο, λέγοντας ένα  κοπλιμέντο π.χ. γιατί είναι καλός φίλος, γιατί τον συμπαθεί κ.α. Πρέπει να συμμετάσχουν όλοι!!

ς2

Συμφωνούμε να λέμε καθημερινά κομπλιμέντα στους συμμαθητές μας.

3η Δραστηριότητα

Μιλάμε για τα συναισθήματα. Τι και ποια είναι; Έχουν σημασία στη φιλία;

Καταγράφουμε όσα μας κάνουν χαρούμενους και όσα μας στεναχωρούν και τα μοιραζόμαστε με τους συμμαθητές μας.

Παίζουμε ένα παιχνίδι από το Φωτόδεντρο.

https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10756

ς3

4η Δραστηριότητα

Προβολή ταινίας μικρού μήκους  «το παγκάκι της φιλίας».

https://www.youtube.com/watch?v=y4ADa-_hp0I

ς4

Συζήτηση στην ομάδα και δραματοποίηση της ταινίας από τα παιδιά.

5η Δραστηριότητα

Μαγειρεύουμε σε ομάδες την «Σούπα της Φιλίας»,

Καταιγισμός ιδεών τι είναι ο καλός φίλος, ποια είναι τα υλικά για μια σωστή φιλία κ.α.

ς5
ς6

6η Δραστηριότητα

Τραγουδάμε το τραγούδι Τσιριτρό του Ζαχαρία Παπαντωνίου και τα παιδιά ζωγραφίζουν ένα πουλάκι.

Επιπλέον, κόβουμε μεγάλους κύκλους σαν ρώγες σταφυλιού. Κατασκευάζουμε όλοι μαζί σε χαρτί του μέτρου μία κληματαριά, κάτω από την οποία τα παιδιά θα κολλήσουν τις ρώγες που έφτιαξαν, σχηματίζοντας ένα σταφύλι (το σταφύλι των συναισθημάτων) και βάζουμε τα πουλάκια να τρώνε.

Συζητάμε για το πως νιώθουν τα σπουργίτια που τρώνε και πίνουν όλα μαζί; Τι συναισθήματα μας προκαλεί η μουσική και το τραγούδι; Οι άνθρωποι γιατί τραγουδάμε σε παρέες; Πώς διασκεδάζουμε με τους φίλους μας;

ς7
ς8
ς9
ς98

7 η Δραστηριότητα

Εγώ κι εσύ μαζί – Τραγούδι

Γιατί μιλάει το τραγούδι; Έχουμε δει τη ταινία;

8η Δραστηριότητα

Αναστοχαζόμαστε και θυμόμαστε τι μάθαμε από το πρόγραμμα, τι μας άρεσε και τι δεν μας άρεσε. Στη συνέχεια οι μαθητές και οι μαθήτριες συμπληρώνουν ένα φύλλο εργασίας, όπου καταγράφουν μία στιγμή από το πρόγραμμα που ένιωσαν χαρά, μία στιγμή που ένιωσαν λύπη, μία στιγμή που ένιωσαν θυμό και μία στιγμή που ένιωσαν ένα άλλο οποιοδήποτε συναίσθημα. Πρόκειται για ένα είδος ημερολογίου συναισθημάτων.

Προβολή ταινίας μικρού μήκους

Συμπλήρωση φύλλου Αυτοαξιολόγησης

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση